donderdag 4 september 2014

Dag 9: Sarasota - Naples

Vandaag doorgereden richting Naples. Wederom een reis van ongeveer 2 uur en 30 minuten. Op de helft hebben we weer even een stop gemaakt. Op het parkeerterrein stopte een Amerikaanse ambulance wat ik als nurse to be natuurlijk erg interresant vind en ik heb hem vast kunnen leggen met de camera!

De reis is verder rustig verlopen. Ook vandaag was het weer erg rustig op de weg. Nu zitten we dus in Naples voor 1 nachtje in het Trianon Old Naples hotel. Het hotel is erg mooi met een zeer ruime kamer. Bij aankomst bij het hotel konden we gelijk al inchecken, kamer 213 was al helemaal klaar voor onze komst. De kamer is erg ruim met een klein Frans balkon, alleen het uitzicht is niet super. We kijken uit op een pakeerterrein achter het hotel. Verder heeft het hotel een klein zwembad en het strand ligt op 15 minuten lopen vanaf hier. Hier een paar foto's van het hotel.

Na het uitladen van de spullen zijn we de omgeving een beetje gaan verkennen. Toen we naar buiten liepen stond er een grote Coca Cola truck buiten die ik natuurlijk op de foto heb gezet. Om de hoek ligt 5th Avenue, dit is de winkelstraat van Naples. Via deze straat zijn we op ons gemak richting het strand gelopen, waarbij we onderweg nog een kleine regenbui hebben gehad. Aangekomen bij het strand bleek het er hartstikke rustig te zijn. We hebben een klein stukje over het strand gewandeld waarna we weer op ons gemak terug gelopen zijn, omdat we flinke donkere wolken aan zagen komen. Op de terugweg bleken we op de verkeerde weg te zitten maar een inwoner van hier heeft ons de weg gewezen. Onderweg kregen we ineens een flinke regenbui maar gelukkig konden we bij een flat schuilen. Toen het weer droog was hebben we onze weg vervolgd. Wat staan er hier in Naples veel grote en dure huizen! Een beetje een stad voor de rich and famous... Zo heeft 5th Avenue heel veel dure boetiekjes. Inmiddels hadden we de goede weg weer terug gevonden en zijn we bij de Starbucks even gestopt om wat te drinken. Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel om ons op te frissen.

Achter het hotel bleek een winkelcentrum te zitten dus toen we allemaal klaar waren wilde we hier eerst gaan kijken voordat we ergens een hapje gingen eten. Volgens internet zouden de winkels om 21.00 uur sluiten maar daar aangekomen bleek het al gesloten te zijn. Vanaf september sluiten de winkels al om 18.00 uur, helaas pindakaas dus. Dus maar weer terug gelopen naar het hotel waar we de auto gepakt hebben en naar een McDonalds in de buurt gereden zijn om maar wat simpels te eten. Ook hier zat nog een kleine shopping mall waar we nog wat winkeltjes hebben bekeken. Na het eten zijn we terug gereden naar het hotel waar we nu wat tv aan het kijken zijn. Naples is een hele mooie stad maar er valt weinig te beleven en het is niet echt een plaats die ons aantrekt, helaas, weten we dat ook weer mocht er een volgende keer komen. Morgen gaan we Naples weer verlaten en gaan we beginnen aan een lange trip naar Key Largo!

Vandaag hebben we trouwens ook nog bericht gehad vanuit Nederland, super!! Bedankt ome Henk en tante Monique dat jullie oma op de hoogte hebben gebracht van onze avonturen en we zijn blij te horen dat alles goed gaat daar. En met de foto van ons Jess waren we helemaal blij! We missen ons mormel toch wel een beetje, hihi.

Tot snel weer!
xxx

1. Om de foto's te laten zien. Helaas was dit geen succes. Wat ik niet goed deed weet ik niet,maar we kregen mooi niets. We hebben er verder gewoon een gezellige middag van gemaakt. Je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt met mooie foto's. Succes met de trip naar Key Largo. We zien weer uit naar het volgende verslag. Groetjes. Monique en Henk.

2. Gisteren heb ik 'n dit dagje gemist dus, gewoon effe terugkijken ,tóch? Het is daar mooi, groots met lange reistijden. is er altijd wel ergens denk ik. Het was weer 'n mooi verhaal en mooie foto's daarbij, leuk zo . En ,denkend dat in Amerika alles bijna 24 uur open is, dát klopt niet overal dus. Maar 'n Macc is er altijd wel in de buurt denk ik. Vermaak je prettig en geniet ervan !
    Met groeten van ons beide,