woensdag 10 september 2014

Dag 15: Bye bye Florida, hello Holland!

Gisteren was onze laatste dag in Miami aangebroken, balen!! Rond een uur of 11 waren we allemaal klaar en zijn we maar naar beneden gegaan om uit te checken... Had hier dus echt nog geen zin in! Nadat we uitgecheckt waren hebben we nog even buiten op het terrasje gezeten waarna we in de auto zijn gestapt en richting Miami Airport zijn gereden, dit was ongeveer een 30 minuten rijden.

Hier aangekomen zijn we naar de car rentel van Alamo gereden waar we de auto en het navigatiesysteem weer netjes ingeleverd hebben. Hup alle koffers er uit en op naar de Mia Mover, een soort van monorailachtige trein, die ons naar het vliegveld bracht. Hier aangekomen was het even zoeken maar al snel kwamen we er achter dat we naar terminal G moesten om in te checken. Rond half 1 hadden we de juiste terminal gevonden en zagen we dat we om 13.20 uur mochten beginnen met inchecken. Ondertussen dus maar wat rond gelopen en wat gegeten tot dat het tijd was.

Om 13.30 uur netjes ingecheckt en de koffers ingeleverd waarna we door de douane zijn gegaan. Shamu mocht gelukkig mee als handbagage! Bij de douane moesten we ons jasje uitdoen en de schoenen waarna je door een poortje moest lopen en gelukkig was het allemaal goed. Ook de handbagage was goedgekeurd. Daarna op ons gemak gate F14 gezocht waar we om 15.45 uur mochten beginnen met boarden.

Eenmaal in het vliegtuig was het een drama om een bagagevak te vinden om Shamu in te doen, want die gingen we dus niet heel de vlucht op schoot houden. Wat hadden sommige mensen flinke koffers bij als handbagage!! Zelfs de stuart was het er niet mee eens en vond dat het grondpersoneel slecht gecontroleerd had op te grote handbagage. Uiteindelijk iedereen zijn plekje gevonden en was het wachten op 2 passagiers die uiteindelijk niet op kwamen dagen... Om 16.40 uur zijn we uiteindelijk de lucht ingegaan.

De reis zelf is op zich erg rustig gelopen. Alleen het licht in het vliegtuig ging al erg vroeg uit... Waardoor de Duitse vrouw voor ons moeilijk ging doen over een leeslampje die mama aanhad, hierdoor kon ze niet slapen en ging ze ontzettend moeilijk zitten doen waardoor mama lekker tegendraads ging doen, haha. De vlucht heeft uiteindelijk 8 uur en 20 minuten geduurd maar wat waren de laatste 2 uur lang, pff. Wist van ellende niet meer hoe we moesten gaan zitten, zo doorgezakt waren de stoelen...

Blij dat we allemaal weer veilig geland waren gingen we op naar bagageband 22 waar het een poosje duurde voor we de koffers hadden. Toen we compleet waren met een shuttlebus terug gegaan naar P3 lang pakereren waar we de auto ingeladen hebben en op naar Sint Willebrord zijn gereden. Rond 10.30 uur waren we bij oma waar ik weer lekker kon kroelen met mijn lieve hondje! Toch wel weer heel blij die te zien.

Inmiddels alles uitgepakt en kunnen we gaan nagenieten van de geweldige vakantie die we gehad hebben. We hebben echt genoten! En wat mij betreft... Vanaf vandaag beginnen met sparen voor volgend jaar, haha!!

Leuk dat jullie mijn blog allemaal gevolgd hebben! Ik vond het leuk om iedere dag alle reacties te lezen wat weer motiveerde om een nieuw blog te schrijven, bedankt! Hopelijk volgend jaar weer een nieuw blog, hihi!

1. Tsja ..., weer thuis zijn is ook wel weer fijn .Jullie hebben genoten een veel moois gezien. Wij vonden het leuk om juli te kunnen volgen hoor. En nu maar weer sparen voor 'n volgende reis. Maar eerst bijpraten op jullie verjaardagsfeest, tot dan en bedankt voor alles op deze mooie blog.

2. Hopelijk is het volgend jaar weer zover. Dan genieten we weer mee. Ga alvast maar sparen. Als je spaart voor 3 dan gaan we mee!

3. Welkom thuis! Sparen maar weer zou ik zeggen. Heb meegenoten van jullie vakantie!
    Groetjes, Astrid

4. Hier een bedankje dat we hebben mogen mee genieten met jullie blog , we hebben er erg van genoten. We zitten nu nog in het zonnige Zeeland en hebben erg goed weer en komen zaterdag weer thuis.
    Groetjes Anton en Mariella.