dinsdag 2 september 2014

Dag 7: Orlando - Sarasota

Vanochtend om 10.00 uur moesten we onze villa gaan verlaten. Een kwartiertje later waren we zo ver en zijn we vertrokken richting Sarasota, waar we 2 nachtjes overnachten in het Sandcastle Resort.

De rit zou zo'n 2 uur en 30 minuten gaan duren. Eerst nog even getankt en bij de Walmart een zak ijs gehaald voor in de koelbox, toen kon onze reis gaan beginnen. De reis is rustig verlopen en het was niet heel druk op de weg. Halverwege zijn we even gestopt om de benen te strekken en even een pafje en plasje te doen. Daarna konden we weer verder richting Sarasota. Zodra we deze plaats ingereden kwamen, kon je al gelijk het verschil met Orlando merken. Hier is het veel knusser en kleiner opgezet dan de wijken in en rond Orlando.

Bij het hotel aangekomen zagen we al gelijk het prachtige strand dat ligt aan het hotel waar we verblijven. Bij aankomst konden we al meteen inchecken en konden we richting kamer 350. Helaas geen balkon met mooi uitzicht. Als je de deur uitgaat kijk je recht op de parkeergarage maar omdat we op de bovenste verdieping zitten aan deze parkeergarage, hebben we wel een wijds uitzicht over de zee, ook niet verkeerd! De kamer is verder niet echt ruim maar goed genoeg voor ons, voor 2 nachten. En ook niet geheel onbelangrijk, het is er schoon. Hier wat foto's van het hotel en de kamer.

Aangekomen bij de kamer, hebben we de auto uitgeladen en onze zwemkleding aangetrokken om gelijk van het strand te gaan genieten. Het is hier een stuk warmer dan in Orlando maar door de wind van zee is het goed vol te houden. Het strand is prachtig!! Een mooi wit strand met een onwijs blauwe zee, de golf van Mexico. Als je de zee in gaat is het net of je in een warm bad gaat liggen, zo warm is het water. Later op de middag ook nog even aan het zwembad gelegen wat ook erg mooi is! Rond een uur of 6 zijn we terug naar de kamer gegaan om te douchen en ons om te kleden. We zijn al flink verkleurd, het gaat hard hier aan zee, haha!

Toen we allemaal klaar waren zijn we naar de receptie gelopen waar ze voor ons de shuttlebus gebeld hebben die ons naar St. Armands Circle heeft gebracht. Dit is een grote rotonde waar heel veel winkels en restaurants om heen liggen. Van de driver van het busje kregen we een kaartje met een telefoonnummer, dit nummer konden we bellen als we weer terug naar het hotel wilde. Vanavond hebben we bij New Pass Grill gegeten. Een onwijs leuk klein eettentje waar het totaal niet druk was. We hebben hier heerlijk gegeten en leuk gekletst met de eigenaresse. Toch wel heel leuk om in het Engels een leuk en goed gesprek te kunnen voeren. Alleen voor Marcel was het lastig, want die verstond er geen snars van, haha! Daarna zijn we verder gelopen over St. Armand Circle. Hier heb ik nog een ''klein'' ijsje op, jeetje mina wat krijg je hier grote bollen zeg! Om kwart over 9 hadden we het wel gezien en hebben we gebeld om weer opgehaald te worden. Binnen 10 minuutjes waren we al weer terug bij het hotel.

Nu nog even wat tv kijken op de kamer en dan lekker slapen. Morgen lekker een relaxed dagje, kleurtje op doen aan het mooie strand hier!

Tot blogs! xx

1. Net zo mooi als de Pacific Ocean aan de west kust bij Canada.

2. Groetjes Mariella en Anton . Vergeten onder dit boven staande te zetten.

3. Niks mis mee bij jullie zie ik net. Ja, grote porties van alles in de USA. En heerlijk en mooi zo'n wit strand met warm zeewater. Lekker genieten en de vele mooie foto's tonen al dit fraais mooi aan ons. We genieten gewoon mee hoor, Veel plezier nog, ik proost nog effe op jullie om 23 uur op deze dinsdagavond (17 uur bij jullie dacht ik.)