vrijdag 5 september 2014

Dag 10: Naples - Key Largo

Vanochtend eerst gebruik gemaakt van het ontbijt bij het hotel, wat zeker niet tegen is gevallen! Rond 10.00 uur waren we zo ver voor de 3 uur durende rit naar Key Largo. Navigatie aan en gaan! De rit naar Key Largo wilde we graag via route 41 doen zodat we door de Everglades kwamen om een airboat tour te doen. Zodra we Naples uitreden zag je niks anders meer dan bossen en moeras achtige taferelen. Op een gegeven moment zagen we een bord staan met een bedrijfje voor airboat tochten. Hier zijn we als eerst gestopt. Bij aankomst zag de captain een alligator in het water liggen waar we natuurlijk even bij hebben gekeken! Maar door een miscommunicatie waren we uiteindelijk te laat om met de rit mee te gaan en zouden we 45 minuten moeten wachten en hier hadden we niet echt zin in...

Dus weer terug de auto ingestapt en onze rit over route 41 vervolgd. Een paar miles verderop was er wederom een bedrijfje voor airboat tochten. Hier zijn we weer gestopt en hebben we tickets gekocht voor de tocht die 20 minuutjes later van start zou gaan. Na een kwartiertje was de captain al zo ver en zijn we in de boot gestapt voor een tocht van 30 minuten. Het was een geweldige ervaring! Koptelefoon op en gassen maar, haha. Wat een geweld heeft zo'n airboat! Het was alsof we zweefde en om de omgeving was geweldig. Helaas heel weinig wildlife gezien, omdat het het heetst van de dag was en alle beesten zich tussen de mangrove en op de bodem verstopt hadden. We hebben alleen 2 eenden met hun jong gezien. Een airboat tocht is zeker een aanrader! Daarna onze weg weer vervolgd over route 41 die nog zo'n 60 miles was van de 80 die we over route 41 te gaan hadden. Erg lange weg kan ik je vertellen en er is niet meer te zien dan bomen, bomen en nog eens bomen...

Na de airboat tocht hadden we nog zo'n 2 uur te gaan... Onderweg nog even 2 keer gestopt om de benen te strekken en rond 15.30 uur waren we eindelijk bij het Marina del Mar resort in Key Largo waar we 1 nachtje zullen blijven. We konden gelijk inchecken en hebben kamer 104 toegewezen gekregen. Eindelijk een kamer met een balkon en een geweldig uitzicht!! De kamer is verder niet heel bijzonder, persoonlijk vind ik het de minste tot nu toe op het uitzicht na natuurlijk, haha. Maar de kamer is ruim genoeg en ook schoon.

Eerst hebben we de spullen uitgepakt en daarna zijn we op pad gegaan om de omgeving een beetje te verkennen. Papa had onderweg een caravan handelaar gezien waar hij graag even wilde kijken. Hier zijn we dus heen gewandeld en hebben we even rond gekeken, wat was het warm! Onderweg zagen we een Wendy's dus hier hebben we gelijk maar een hapje gegeten. Daarna zijn we weer terug gelopen naar het hotel waar we op het balkon wat hebben gedronken.

Daarna wilde we langs de haven gaan lopen maar hier waren we al snel klaar mee, omdat de weg al vrij snel ophield. Toen zijn we weer een heel stuk terug gelopen en kwamen we een Starbucks tegen waar we even wat gedronken hebben. Daarna hebben we nog even wat boodschappen gedaan en zijn we weer terug gelopen naar het hotel waar we nu lekker een potje gaan kaarten.

Morgenvroeg moeten we om 11.00 uur uitchecken en dan gaan we op pad richting Key West waar we 2 nachten zullen verblijven en waar we ook onze verjaardag zullen gaan meemaken!

Tot blogs.
Dikke kus xx

1. Je hebt in ieder geval een krokodil gezien. Hebben jullie daar nog een caravan gekocht? Het is fijn als je een balkon hebt,dan kun je lekker buiten roken. De foto's zijn zoals gewoonlijk weer prachtig. Nog veel plezier en goede reis. Groetjes van Monique en Henk.

2. Wat een mooi verhaal weer evenals de nog mooiere foto's daarbij. Jullie hebben al veel gezien en wij zien en lezen daar veel van. Geniet ervan en nog fijne dagen , op naar de verjaardag ! Groeten van ons,
    Henk.

3. Fijn dat jullie het naar je zin hebben daar. Ik wens jullie alvast een fijne verjaardag morgen, want ik weet niet hoe het internet daar werkt. ze zouden daar het ook moeten hebben, maar je weet maar nooit. Verder nog een goede vakantie en kijk uit.
    groetjes Anton en Mariella.